Sample Video Widget

Download google chrome

Perbezaan Nabi Nuh didalam Al-Quran dan Bible sebab Yusha Evans peluk Islam



Masih ingat lagi komentari pendek admin mengenai filem NOAH (2014) yang memaparkan kisah Nabi Nuh didalam Bible minggu lepas disini : http://www.guatv.com/2013/11/noah-filem-hollywood-terbaru-papar-kisah-nabi-nuh.html ?

Dimana admin ada sebut mengenai kisah seorang bekas Kristian yang telah memeluk Islam kerana terpaut hatinya kepada kisah Nabi-nabi didalam Al-Quran berbanding kisah Nabi didalam Injil. Islam memulihara, memelihara dan meletakkan status serta akhlak para Nabi as ditempat yang tinggi, sesuai dengan akhlak seorang insan yang patut menjadi contoh dan ikutan umat manusia.

Admin dah tonton video ni lebih dua tahun lalu dan apabila keluar cerita mengenai filem NOAH(2014) terus admin teringat kata-kata Yusha(
Joshua) Evans didalam video tersebut yang menyentuh kisah Noah didalam Bible. Satu kisah yang membuatkannya tertanya-tanya akan kredibiliti seorang Nabi, kerana Nabi Nuh as didalam Bible diceritakan sebagai seorang yang kuat minum arak dan pemabuk. bebeza dengan kisah Nabi Nuh as didalam Al-Quran yang digambarkan sepagai seorang yang mulia dan punya sifat terpuji. Faktor inilah antara faktor yang membuat Yusha Evans lebih yakin terhadap keputusannya untuk memeluk Islam.

Selamat menonton dan semoga mendapat manfaat.





*Kredit pada uploader asal dan MennaSa(Indonesian sub).

Video penuh boleh ditonton dibawah ini:

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2012 GuaTv.com All Right Reserved
Best view in Chrome browser. Download Chrome for mobile here