Sample Video Widget

Download google chrome

Katanya Sultan Kedah sudah serah takhta kepada Raja Nusantara Langkasuka


Sebelum ini admin sudah beberapa kali membuat blog posting berkenaan kisah seorang lelaki yang mengaku dirinya waris sah Raja Nusantara Langkasuka merangkap Sultan Kedah yang sebenar dan juga Yang Dipertuan Agong semasa Tanah Melayu.

Kali terakhir admin buat post mengenainya ialah sejurus penampakan penampilan barunya setelah dibebaskan daripada tangkapan pihak polis akibat cubaan menceroboh Istana.

Boleh lihat disini : http://goo.gl/8lOJKL

Hari ini admin dapat tahu lelaki yang sama telah membuat pengumuman bahawa Sultan Kedah telah pun menyerahkan takhtanya kepada lelaki ini secara rahsia@sulit kerana tindakan Sultan Kedah mahu menyerahkan takhta ini ditentang oleh Perdana Menteri dan lain-lain pihak tertinggi negara.

Makin menarik jalan ceritanya. Admin nak tengok juga apa riaksi balas dari mereka yang berkaitan.

p/s : Kelmarin kecoh juga apabila berita mengenai kemusnahan tapak candi tertua di Kedah yang berumur ribuan tahun yang dikatakan ada kene mengena dengan sejarah Merong Mahawangsa. Dikatakan tapak candi ini lebih kepada binaan Greek berbanding candi hindu, maka ianya menjadi bukti kepada kewujudan kerajaan Langkasuka seperti yang terdapat didalam hikayat Merong Mahawangsa.

1 comments:

Copyright © 2012 GuaTv.com All Right Reserved
Best view in Chrome browser. Download Chrome for mobile here